Website beginnen
Een website beginnen is tegenwoordig helemaal niet meer moeilijk. Je hebt er niet eens veel technische kennis voor nodig. Het opzetten van een succesvolle website is echter al een stuk moelijker. Wij proberen jou op gang te helpen.
Opzetten van een website
Voordat je geld kan verdienen met een website, moet je natuurlijk wel een website hebben. De allereerste stap is nadenken over het onderwerp van de website. Hierin is een belangrijk aspect om te kijken of er een “markt” is om een lucratieve website op te zetten over dat onderwerp.
Simpel gezegd: je moet gaan onderzoeken of veel mensen behoefte hebben aan zo’n soort website. Als er namelijk niemand op je website komt, ga je er zeker geen geld mee verdienen. Hoe onderzoek je zoiets nou?
Om uit te vinden of jouw website idee winstgevend kan zijn, moet je een aantal dingen op een rijtje gaan zetten. Waar moet je op letten?
Hoe vaak wordt er op gezocht?
Google is in de huidige internet wereld een hele grote speler. De meeste zoekopdrachten op het internet gaan via Google. Het is dan ook zeker aan te raden de data van Google te gebruiken om te zien of het onderwerp van jouw website interessant is qua zoekverkeer.
Google heeft daar een tool voor: de Keyword tool. Je kan in deze tool zoekwoorden ingeven en dan kan je zien hoeveel er maandelijks in Nederland gezocht wordt op dat bepaalde trefwoord. Zo kun je inschatten hoeveel bezoekers je ongeveer kan verwachten.
Je begrijpt zelf ook wel dat hoe meer mensen er op een zoekwoord zoeken, hoe meer bezoekers je kan krijgen en hoe meer geld je met je website kan verdienen.
Let er trouwens wel op dat je bij de keyword tool de instelling op “exact” hebt staan. Dit vind je links op je scherm. Dan wordt namelijk het aantal zoekopdrachten per maand exact voor het opgegeven trefwoord laten zien. Als je de instelling op “breed” hebt staan, gaat google ook het verkeer op varianten van het ingegeven zoekwoord er bij optellen, waardoor het aantal zoekopdrachten per maand veel hoger uitvalt. Dit is misleidend voor jou en je wil natuurlijk wel beslissingen nemen op basis van goede, kloppende data.
Hoe zit het met de concurrentie?
Het is verstandig van te voren ook even op Google te zoeken op de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden. Bekijk hoeveel concurrentie er is, hoe de concurrentie zich profileert en hoe hun website in elkaar zit.
Een belangrijke tip is: ga nadenken over wat je concurrentie niet heeft en waar jij uniek mee kan zijn. Zo bied je iets aan wat geen enkele concurrent heeft. Je wordt op deze manier interessanter voor bezoekers.
Zoals je ziet is het nog niet zo simpel om een goed onderwerp te zoeken voor een website die geld op moet gaan leveren. Maar als je doorzettingsvermogen hebt en goed door blijft zoeken, zul je een goede markt vinden. Lees nu snel het artikel over een domeinnaam kiezen door.
Idee voor een website?
Heb jij een goed idee voor een website? Zorg ervoor dat je het idee goed uitwerkt. Je ziet vaak mensen die meteen alles klaar willen hebben, maar goed nadenken over hoe je het hebben wil is vaak een stuk efficienter. Anders loop je tegen een boel problemen aan.